КАРАНТИН: ЯК ЖИТИ І НАВЧАТИСЯ ДАЛІ?
опубліковано 01 квітня 2020 року о 11:21


Карантин триватиме до 24 квітня. Це означає, що ще місяць школярі не відвідуватимуть школу. Навчати і оцінювати результати дітей вчителям доведеться вже у реаліях тривалої, тотальної і вимушеної онлайн-освіти.

Вміти ефективно працювати на відстані, добре розумітися на технологіях та бути медіаграмотним — надважливі навички 21 століття. Зараз перед кожним вчителем України постало випробування, як відпрацювати ці навички разом з учнями в реальному часі під час дистанційного навчання.

Цей карантин, як і будь-яка криза, – це хороший привід почати робити те, що давно потрібно було зробити. Карантин через поширення коронавірусу не залишив вчителям вибору — вони мають терміново, прискорено та екстремально підвищувати свою кваліфікацію і опановувати цифрову грамотність для дистанційного навчання своїх учнів.

Учителі Вишнівської громади, як і їхні колеги з усього світу, опинилися перед необхідністю оперативно організувати елементи дистанційного навчання в умовах карантину. Задача менеджерів закладів освіти: організувати цей процес і зробити його максимально легким і зрозумілим для вчителів, дітей та їх батьків, враховуючи технічні можливості і вчителів, і учнів. Для організації навчального процесу заклади використовують свої офіційні сайти, створивши розділи «Завдання дистанційного навчання на період карантину». Розділ має такі елементи: клас, у якому навчаються учні, навчальна тема, посилання на електронні ресурси, які рекомендовано для вивчення, практичні задання для виконання, терміни їх виконання, посилання та час проведення тесту (за необхідності) та адреса електронної пошти закладу освіти, або вчителя, на яку потрібно надіслати результати виконання практичної роботи.

Тож, керівництво опорного закладу освіти організували заняття з окремими групами вчителів. Інженер-електорнік Філіпчук А. Л. ознайомив колег із освітнім проєктом «На урок», де можна створювати самостійно свої класи та тести. Він також рекомендував інші платформи щодо створення та проведення уроків.

Для вчителів, карантин – це поштовх, щоб увійти в зону нового: самоосвітня діяльність (навчання онлайн-курсів, проходження вебінарів, пошук інструментів та ресурсів дистанційного навчання), створення (оновлення ресурсу дистанційного навчання учнів), підбір, розробка і розміщення навчальних матеріалів для учнів на період карантину, дистанційне консультування батьків учнів щодо навчання на період карантину, індивідуальні консультації для учнів, які потребують допомоги під час навчання в дистанційній формі.

ПОРАДИ КОЛЕГАМ

Добирайте той матеріал, що пасуватиме саме вашим учням.

Структуруйте матеріали для учнів.

Не рекомендую відправляти всі посилання, які вчитель тільки має.

Не боятися і бути сміливим. Не важливо, скільки тобі років, – це чудова можливість дізнатися щось нове. Учні очікують від вчителів, можливо, не скільки пояснення матеріалу, а скільки – ось цього “дивіться, це моя вчителька і вона веде уроки в онлайні, щоб мені щось пояснити та допомогти”. Це так само підтримує, як пояснення матеріалу.

Організувати навчання учнів вдома, які не мають комп'ютерів або Інтернету, можна буде за допомогою проєкту «Всеукраїнська школа онлайн».


Навчатись цифровій грамотності з користю та опановувати нові онлайн-інструменти, щоб управлінський процес став більш ефективним, довелось і начальнику відділу освіти Вишнівської селищної ради: на сайті Міністерства цифрової трансформації України переглянула та отримала сертифікати за освітні серіали «Базові цифрові навички», «Карантин: онлайн-сервіси для вчителів»; на освітньому проєкті «На урок» пройшла вебінари - «Використання можливостей «На Урок» для дистанційного навчання», «Як організувати дистанційне навчання за допомогою найпростіших онлайн-ресурсів», «Використання сервісу Zoom для проведення дистанційних занять». Тож з легкістю керівники закладів освіти пройшли пробне тестування разом начальником сервісу Zoom. Використовувати його можна буде для проведення дистанційних нарад з керівниками закладів освіти і організації роботи педагогічного колективу.

Наприкінці можна зазначити – навчання онлайн має ряд переваг:

1. Навчання будь-де та будь-коли. Онлайн це зручно – все що потрібно, щоб розпочати – бажання та доступ до інтернету.

2. Доступність навчальних матеріалів. Учень отримує усі необхідні матеріали, та має змогу повернутися до них у будь-який момент. Тож проблема нестачі чи відсутності підручників та методичок зникає.

3. Зворотній зв'язок. Учень завжди має онлайн зв'язок з викладачем або репетитором, які контролюють виконання завдань та допомагають у їх розв'язанні.

4. Зручність для викладача. Вчителі або репетитори, що займаються педагогічною діяльністю дистанційно, можуть приділяти увагу більшій кількості студентів і працювати більш ефективно, витрачаючи менше часу та зусиль.

5. На радість батькам. Завдяки гейміфікації, інтерактивним урокам та контролю зі сторони вчителя - дитина поринає в процес вивчення матеріалу дуже швидко та з величезним інтересом.

Переваг онлайн-навчання можна привести багато: зростання інтересу учнів до нового цікавого методу навчання, економія ресурсів всіх учасників навчального процесу, автоматизація контролю виконання завдань тощо.

Науковий прогрес рухається із шаленою швидкістю, прогресивні країни світу поступово діджиталізуються, тому нам так само потрібно оновлюватися та рухатися вперед.

Діти сьогодні зростають у цифровому світі і для них цілком природним є цифрове середовище, яке вони використовують для отримання та обміну інформацією.

Отже, для них не є проблемою навчатися онлайн дистанційно, навпаки – це нова цікава пригода для дитини!

                                                                             Відділ освіти, культури, молоді і

                                                                                               спорту Вишнівської селищної ради

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux